Op dieet met je reet update 6.

Vorige week was een kleine wake-up-call. 0,4 kg aangekomen. Niet het eind van wereld, wel irritant. Aan de andere kant had ik veel te veel ongezonde dingen gegeten. Lekker, maar niet echt bervoderlijk als het doel afvallen is.

Ik ging er weer tegenaan. En ondanks ik in het weekend de touwtjes wat liet vieren, deed ik dit met mate. Twee keer in de week sporten zit weer goed in mijn systeem. Dus als ik met eten wat minder consequent ben, blijf ik evengoed lekker in beweging.

Het gaat mis als ik moe ben of tijd tekort kom. Als ik mijn voorbereidingen van puntloze ontbijtjes en lunches niet doe. Dan grijp ik naar ‘makkelijke’ en vaak puntrijke producten. Dus als ik in de avond mijn pompoensoepje sta te koken voor twee dagen werkt dit mee om mijn dieet te volgen.

Na 6 weken Weight Watchers ben ik weer een beetje kwijt. 0,2 kg eraf. Dit brengt mij op een totaal van -4,8 kg. Dat is bijna op de helft van wat ik kwijt wil raken, dus op zich ben ik aardig op weg.

Het zit hem nu vooral in het tempo waarin ik afval. Gevoelsmatig moet het sneller, maar als ik erover nadenk is gestaag gewichtsverlies waarschijnlijk beter en blijf je ook op gewicht. Anders krijg je dat beroemde jojo-effect.

Het is fijn dat er weer wat af is en ik hoop de dalende lijn vol te kunnen houden. Heb jij nog tips om blijvend gewicht te verliezen dan hoor ik het graag.

Liefs,

M.

Plaats een reactie